Zmiana instrukcji Id-110

Zmiana instrukcji Id-110

Zarząd PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na spotkaniu w dniu 19 listopada 2024 r. podjął uchwałę Nr 1076/2024 o wprowadzeniu "nowej" instrukcji Id-110 "Warunki techniczne wykonania i odbioru podsypki kolejowej".

Zmiana instrukcji w zakresie wymagań dla podsypki nastąpiła na wniosek Polski Związek Producentów Kruszyw. Wskazane przez Nas zmiany niewątpliwie przyczynią się do poprawy dostępności kruszyw na podsypkę kolejową: Główne zmiany:

  • dla linii kolejowych w zakresie prędkości od 160 do 200 km/h - zmieniono wymaganie micro-Devala (MDE RB z 7 na 11),
  • dla linii kolejowych powyżej 200 km/h - utrzymano aktualne wymagania (LA RB 16 i MDE RB 7) oraz wprowadzono alternatywny zestaw wymagań (LA RB 14 i MDE RB 11).

Patrząc na już ogłoszone przetargi oraz plany PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., decyzję Zarządu należy ocenić bardzo pozytywnie W szczególności, że jest to głównie reakcja wyprzedzająca, a nie gasząca istniejący problem Pozostaje jeszcze analiza możliwości logistyki wywozu kruszyw (głównie z Dolnego Śląska). Już teraz, przy stabilnym rynku, producenci kruszyw zgłaszają szereg utrudnień z wywozem. Przy prognozowanej kumulacji inwestycji, istnieje duża obawa, że logistyka będzie najwęższym gardłem.

Uwaga ! Dokument został uaktualniony w szerszym zakresie. Link do instrukcji Id-110 obowiązującej od 21.11.2024 r.